Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nechte mě všichni být, nechci už nikoho vidět !!!

Hmm, tak jo, když to tak cítíš....Chápu Tě, že chceš být sám.

Za trochu lásky šel bych světa kraj,
šel s hlavou odkrytou a šel bych bosý,
šel v ledu – ale v duši věčný máj,
šel vichřicí – však slyšel zpívat kosy,
šel pouští – a měl v srdci perly rosy.
Za trochu lásky šel bych světa kraj,
jak ten, kdo zpívá u dveří a prosí.

Tak to je krása. Jenomže to bylo v dobách pana Vrchlického.

Můj kamarád Feri nemusel chodit na kraj světa . Jemu totiž  stačilo  seběhnout o patro níž. Kdoví, jaké pocity by v něm ta básnička vyvolala, kdyby si na ní vzpomněl ...  Jenomže kdo by se zdržoval poezií ? Věřím tomu, že ani nezpíval a že ani za dveřmi panelákového bytu  moc prosit nemusel. Franta se totiž šíleně zamiloval do svojí skorosousedky z pátého patra.A ona do něho.

Nebylo by na tom nic divného, kdyby oba neměli jiný vztah.  Na druhou stranu  - proč být nešťastný z rozchodu, když víme, že partner, se kterým žijeme, není tím pravým pro nás ? Navíc, když se ani v jednom případě nejednalo o manželství ?

Nevím přesně, co ho k tomu vedlo. Asi k tomu měl své důvody. Prostě  Casanova. Dobyvatel. Má rád ženský. Co je na tom divného ? Nic. Možná to byla i ješitnost. Ale ani to mi nepřísluší soudit.  Feri  byl prostě v sedmém nebi. Najednou jeho původní přítelkyně měla plno chyb, které on dřív ,, neviděl". A nebo viděl, ale nyní ty ,,její nedostatky"  dosáhly vícenásobných rozměrů. On si tím obhajoval ten svůj úlet. Musel se přece sám před sebou ospravedlnit !

Sdělená radost - dvojnásobná radost a Feri mi dovolil nahléhnout do jeho štěstí. Přála jsem mu ho. Ale neschvalovala. Jsem pro otevřenou hru a ta tam nebyla. Jistěže každý vztah potřebuje čas, nedělat ukvapené závěry. A tak jsem začala fungovat jako nestranný nezaujatý  pozorovatel. Jsem ráda, že jsem ani jednu z jeho žen neznala osobně.

,,Víš, nám to s Ivetou už neklape delší dobu "

,,Jó ? že si se o tom nezmínil ??? "

,,Když jsme si  konečně po dvou letech našli společný zájem, nakonec nás to rozděluje."

,,Mě se zdá, že vás nerozděluje společnej zájem, ale ten tvůj nový objev. A neříkej, že to tak není. Vidím Ti až do žaludku .  Ale asi by sis měl ujasnit, co od toho vztahu chceš. A jestli to víš, měl bys to říct Ivetě."

,,Dobrá, zase jsi mě odhalila. Ale kdybys viděla, jaká je Dituška úžasná, říkala, že ve mě vidí spřízněnou duši. Ona ví, že mám přítelkyni. Respektuje to a ví, že se s Ivetou rozejít nechci."

,,Zlatý oči - kde žiješ ? Chápu, že Ti to dělá náááramě dobře pro tvoje ego. Navíc je  o 10 let mladší než Iveta. Ale zapomeň na to, že jí  Iveta nevadí. Takový ženský nejsou. Za chvilku jí nebude stačit občasné setkání. Za pár týdnů tě bude chtít vlastnit. Ale to Ty nechceš slyšet. "

,,Včera mi koupila nádhernou mikinu ."

,,Tak mikinu ....domnívala jsem se, že Ti jde především o sex. Ale máš recht. Nemáme si vytvářet žádné domněnky. Protože tím něco předpokládáme a tak vznikají největší nedorozumnění."

Věděla jsem, že nemá smysl o tom diskutovat. Občas jsem řekla svůj názor z pohledu Ivety, občas z pohledu Ditušky a občas z mého pohledu. Z pohledu jeho kamarádky. Ten asi moc rád neslyšel.

,,Hele, Feri, víš to, že zamilovanost je jenom hormonální záležitost ? A víš, kdy zamilovanost končí ? Když Tě tvá milovaná pořádně nasere."

Moc sevítky si před sebou nebereme. Ale ani to nebylo nic platné.  Uplynulo pát týdnů.

,,Já jí nenávidím...mám depku jako prase. Ona se mnou manipuluje. Já už si nenechám víc ubližovat. Řekl jsem jí, ať se vrátí k tomu svýmu buzerantovi, se kterým je tak štastná. A mě ať nechá být."

,,Hele, hlavně nic neřeš v emoci. Protože v každé emoci máš IQ o 30 menší a jednáš jako idiot. Neboj, taky jsem byla párkrát idiot, proto Ti to říkám. Aby ses toho vyvaroval. Mohlo by tě to potom mrzet. "

,,Začala mě vydírat. Že všechno řekne Ivetě. Nechápu to. Ale někdy mi připadala jako rozdvojená osobnost.."

,,Aha, jsme u toho. Nevážil sis svobody, kterou Ti poskytovala Iveta.  Tak teď  jsi uvězněný v kleci. A houbeles záleží na tom, jestli ta klec je rezavá a nebo zlatá. Říkala jsem Ti dávno, že to nemá smysl. Že je to nenaplněný vztah, kde jde především o sex. "

,,Nejlepší je, že ona mi vyčítá Ivetu, se kterou se už téměř nevídám, zatímco ona  prý potřebuje chlapa na plný úvazek . A o ten sex šlo jen z její strany...aspoň já to tak vidím.U mě to bylo něco jiného."

,,Teda Franto, než takový vztah, to raději být sám . S Ivetou zkus znovu promluvit. Ale na rovinu. Jasné řešení problému. "

,,A co jí mám říct ? Že náš vztah vidím jako mrtvý ? "

,, Pokud ho tak cítíš, je to jediné řešení ."

,,Dva rozchody najednou nezvládnu ."

 

O TÝDEN POZDĚJI  :

,,Ahoj Feri, tak co jak je ? "

,,Běžte všichni pryč, nechte mě být ! Nechci nikoho vidět ! "

,,O.K."

DRUHÝ DEN :

,,Ahoj Evi. Promiň mi ten včerejšek."

,, Nemám Ti co promíjet."

,,Omlouvám se."

,,Jak říkám, neublížil jsi mi, proto Ti nemám co odpouštět."

O NĚKOLIK DNÍ POZDĚJI :

A myslím to úplně vážně. Myslím na to, jak asi právě trpí. Rozumím tomu, co se v něm právě odehrává, ale nesoudím.  Tím, že na něčem lpíme, tím to současně od sebe odpuzujeme a tím se zraňujeme. On je teď  naštvaný sám na sebe, hlavně proto, že tu situaci nezvládl a jeho vztek se projevil ve vzteku na mě a na svém okolí. A protože to vím, nemůžu se na něj zlobit. Zraněná psychika bolí víc, než zraněné tělo. To mi věřte.  Těším se, až se zase ,,vrátí " , jako můj kamarád.

 

 

 

 

 

 

 


Autor: Eva Schneiderová | neděle 24.5.2009 9:57 | karma článku: 14,21 | přečteno: 1286x
  • Další články autora

Eva Schneiderová

Houslista

Cestování do práce nemusí být jen nudné a otravné. Ale i na něm si můžeme najít něco příjemného a zajímavého. Například setkávání s různými lidmi a situacemi. Máme - li štěstí, může nás mnoho takových setkání obohatit. Vlastně... obohatí nás pokaždé, i kdybychom byli okradeni. Minimálně o další zkušenost.

9.4.2011 v 21:10 | Karma: 14,76 | Přečteno: 1292x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Poslední uzdravení

Zítra dopoledne mě čeká pohřeb kamarádky. Asi mi to pořád nedochází. Vždyť před 14 dny jsem u ní pila své oblíbené kafíčko a tolik jsme se nasmály...

17.2.2011 v 20:11 | Karma: 20,51 | Přečteno: 1731x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Linka důvěry nanečisto

Bylo poledne a žaludek se mi začal ozývat. Ani jsem neřešila jestli si dám teplé jídlo, nebo zeleninový salát, jenom aby to bylo rychle. Nechala jsem všechno ležet a spěchala do jídelny. Už jsem měla ruku na klice, když v tom začal neodbytně zvonit telefon. Ach jo. Věděla jsem, že se vrátím a sluchátko zvednu. Natolik už se znám.

9.2.2011 v 11:04 | Karma: 16,58 | Přečteno: 1402x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Manipulátorem snadno a rychle

Kdo z nás může říct, že nikdy nebyl nikým manipulován a nikdy nikým nemanipuloval? Už jako malinkatí človíčkové dokážeme manipulovat velikými dospěláky. Zrovna tak jako životem protřelí a zkušení lidé se lehce můžeme stát obětí manipulátora. Občas nevíme, jak z toho ven a někdy zase nevíme, jestli vůbec ven chceme. Jsem přesvědčená, že je to vždycky jen o nás.

30.1.2011 v 20:58 | Karma: 16,35 | Přečteno: 1470x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Po stopách kocoura Mikeše

Tak po více než roce si balím batoh, abych si trochu protáhla svoje zlenivělé tělo a hlavně abych se po dlouhé době setkala s některými svými přáteli - Hrošími poutníky.

1.5.2010 v 0:09 | Karma: 8,61 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1375x
Jsem žena, která teprve nedávno začala hledat a objevovat. Ale pokud budu hledat stále jen ,,někde" a ne v sobě, nikdy nic nenaleznu. Tak to se snad nestane.
Evík

Seznam rubrik