Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nemoc jako dar

Každý problém je dar od života.Tělo nám oznamuje, že něco není v pořádku a dává nám podnět k zamyšlení nad možnou příčinou. Dostáváme šanci něco ve svém životě změnit. Byl nádherný den a já jsem se rozhodla, že si ho nenechám ničím pokazit. Ani verdiktem lékaře.

,, Neřeknu Vám nic, co byste už nevěděla", říká doktor a pokračuje.

,, Zbavili jsme Vás obtíží, ale příčina nebyla odstraněna ". 

,, Ano, vím to ". V duchu si říkám: ,, Co ty hochu víš o příčině...tu znám jenom já a jenom já jí můžu zpracovat a odstaranit.

,,Jsou jenom dvě možnosti. První je prakticky neproveditelná. O tom jsme už mluvili. A druhá možnost je radikální. Ale máte čas na rozmyšlenou. Bez Vašeho souhlasu jí není možné provést ." 

,,Tak v tom případě se o něco pokusím sama." Lituju, že jsem to vyslovila nahlas. Lékař na mě naléhá, abych mu řekla o co se pokusím. Je neodbytný. Snad jenom díky telefonu, který mu zadrnčel v ordinaci a přetrhl nit otázek se mi ho podařilo,,setřást ".

,,Tak za tři měsíce na kontrolu ".Vycházím z ordinace. Nasávám svěží vzduch a usmívám se. Přece si nenechám pokazit den.

Myslím na mail od svého přítele. Na jeho nádhernou myšlenku, jak změnit naše ,, nemocnictví " opět na zdravotnictí. Na to, jak naučit lidi svým nemocem předcházet . A jak si své zdraví uchovat. A také na to, že by ze mě asi moc radost neměl. Ono je to ve své podstatě jednoduché a prosté. Žít šťastný život. Štěstí je vlastně stav naší mysli. Štěstí nenajdeme někde ve světě, ale máme ho nadosah. Je uvnitř nás.  Nejsme už schopni radovat se z maličkostí  které nám přináší obyčejný každodenní život. A přitom stačí se rozhlédnout, připustit si, že ve všem i v každém lze najít něco krásného. Záleží jen na nás, jestli to chceme vidět.

Autobus přijel o pět minut dřív a řidič nás vybízí, ať si jdeme sednout. Riskuje. Je to proti předpisům.

,,Přeci vás tam nenechám stát. Vždyť vidím, že všechny lavičky jsou obsazené ...".Mám ho ráda. Trochu mi připomíná syna, se kterým se vidím třikrát do roka. Každý se začne usmívat, když vidí, že za volantem sedí on. Já také. 

Po chvilce jízdy se začnu dívat z okénka, zapomenu na syna, na řidiče a vzpomenu si na rozhovor s lékařem. Maličko cítím, že se mi derou do očí slzy. Myslím na příčinu, na to, jestli jí odstraním a na to, že bych tu svojí momentální negativní energii měla transformovat do něčeho pozitivnějšího. 

Do autobusu přistoupila asi šedesátiletá usměvavá  paní s pejskem. Paní měla rezavošedivé vlasy. A její pejsek měl rezavošedivé chlupy. Paní měla krátké, ale husté a tvrdé vlasy, jako hřebíky. Pejsek byl kříženec foxteriéra. Bylo úžasné, jak ti dva jsou si podobni. Paní pejska hladila a uklidňovala, aby se nebál. On se k ní zase tulil.Ti dva se opravdu měli moc rádi. Zase jsem se začala usmívat. Vzpoměla jsem si na našeho jezevčíka a také na to, jestli už mu také začínám být podobná. Musela jsem se smát, dokud ta dvojice nevystoupila s autobusu. Jsou to obyčejné okamžiky, které si člověk mnohdy ani neuvědomí. To jsou ty obyčejné radosti všedního dne, kvůli kterým jsem ráda na světě.

A najednou jsem věděla, že změnou mého postoje zmizí i příčina nemoci. Že sklidím jenom to, co zaseji. A že za tři měsíce, až přijdu na kontrolu, nebude lékař vědět, proč tam vlastně jsem. 

Ten den se mi nakonec vydařil.

 

 

 

 

Autor: Eva Schneiderová | neděle 17.5.2009 10:30 | karma článku: 20,46 | přečteno: 1475x
  • Další články autora

Eva Schneiderová

Houslista

Cestování do práce nemusí být jen nudné a otravné. Ale i na něm si můžeme najít něco příjemného a zajímavého. Například setkávání s různými lidmi a situacemi. Máme - li štěstí, může nás mnoho takových setkání obohatit. Vlastně... obohatí nás pokaždé, i kdybychom byli okradeni. Minimálně o další zkušenost.

9.4.2011 v 21:10 | Karma: 14,76 | Přečteno: 1292x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Poslední uzdravení

Zítra dopoledne mě čeká pohřeb kamarádky. Asi mi to pořád nedochází. Vždyť před 14 dny jsem u ní pila své oblíbené kafíčko a tolik jsme se nasmály...

17.2.2011 v 20:11 | Karma: 20,51 | Přečteno: 1731x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Linka důvěry nanečisto

Bylo poledne a žaludek se mi začal ozývat. Ani jsem neřešila jestli si dám teplé jídlo, nebo zeleninový salát, jenom aby to bylo rychle. Nechala jsem všechno ležet a spěchala do jídelny. Už jsem měla ruku na klice, když v tom začal neodbytně zvonit telefon. Ach jo. Věděla jsem, že se vrátím a sluchátko zvednu. Natolik už se znám.

9.2.2011 v 11:04 | Karma: 16,58 | Přečteno: 1402x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Manipulátorem snadno a rychle

Kdo z nás může říct, že nikdy nebyl nikým manipulován a nikdy nikým nemanipuloval? Už jako malinkatí človíčkové dokážeme manipulovat velikými dospěláky. Zrovna tak jako životem protřelí a zkušení lidé se lehce můžeme stát obětí manipulátora. Občas nevíme, jak z toho ven a někdy zase nevíme, jestli vůbec ven chceme. Jsem přesvědčená, že je to vždycky jen o nás.

30.1.2011 v 20:58 | Karma: 16,35 | Přečteno: 1470x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Po stopách kocoura Mikeše

Tak po více než roce si balím batoh, abych si trochu protáhla svoje zlenivělé tělo a hlavně abych se po dlouhé době setkala s některými svými přáteli - Hrošími poutníky.

1.5.2010 v 0:09 | Karma: 8,61 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1375x
Jsem žena, která teprve nedávno začala hledat a objevovat. Ale pokud budu hledat stále jen ,,někde" a ne v sobě, nikdy nic nenaleznu. Tak to se snad nestane.
Evík

Seznam rubrik