Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Feng Shui - utopický sen

Tak na tohle staré čínské umění, které nám harmonizuje prostor a učí nás tomu, jak si vytvářet  příjemné prostředí kolem sebe, jak využít energie, které na nás působí ve svůj prospěch, tak na to můžu s klidem zapomenout. 

,,Než začneme používat různé praktiky Feng -Shui, je vhodné mít prostor uklizený, zbavený staré, mrtvé energie."

Tomu bych rozuměla. Ale jedna věc je tomu rozumět a druhá věc je to udělat. Nevím, jestli jsem ojedinělý případ, ale bohužel staré harampádí se u mě hromadí s úspěchem celá léta. Je to tím, že nemám malý byt, ale dům, kde je podstatně víc místa a všechno se to sem ,,nějak" vejde.

Proč je vůbec shromažďujeme? Proč se tak neradi a neochotně zbavujeme starých věcí?  Z části je to nostalgie, z části je to lenost, občas je to tím, že ani nevíme kam s nimi a úplně z největší části to je pozůstatek z dob komunizmu. Všechno se mohlo zužitkovat, všechno se mohlo někdy na něco hodit. Tímhle se mohlo vyspravit tohle, tamtím zase něco jiného. Do toho shánčlivá maminka, případně babička. Jako dneska jí slyším, jak říká :,,Dej to na půdu, to chleba nežere."  Chleba to sice nežralo, ale půda praskala ve švech. Praská také sklep , garáž a všechno, kde zbylo jen trochu místa. Při snaze o jakési,, vyklízení " je moje matka připravená bránit vše svým tělem. Bojovat a zvítězit. Když prohrává, snaží se argumentovat. Mává ve vzduchu krabicí, kde je napsáno DDR a ve škatuli těžká, předpotopní napařovací žehlička.

,,Vždyť je úplně nová !!! Tak co by se měla vyhazovat ? Vy byste všechno hned vyhodili !  To jste celí vy! " No a samozřejmě je uražená. Žehlí léta žehličkou ETA a jinou by nechtěla.

Já ovšem nejsem o nic lepší. Musím v sobě najít nějakou vnitřní sílu a odmítat milodary. Co se komu z příbuzných nehodí, přiveze k nám. Například takové maličké akvárium. Vlastně byla dvě nad sebou. 200 a 150 litrů. A protože se švagrovi nevešlo kam chtěl, skončilo u mě, protože k nám se vejde všechno. Dala jsem si namluvit, že mám rybičky ráda. Koupila jsem si literaturu, čistila sklo od tvrdé vody, zvykla jsem si na zvuk filtrace a nakonec i na ty rybičky. Docela se u nich hezky relaxovalo a já se s nimi smířila. Moje oblíbená byla taková krásná, červená. 

Občas mi švagr něco vytkl nebo zkritizoval. Jednoho dne přinesl malé ráčky s tím, jestli si je zatím může dát ke mě do akvária. Jasně, že jsem neřekla že NE. Druhý den jsem přišla z práce. Rybičky byly sežrané a raci najedení. Dostala jsem vztek. Akvárko jsem vyčistila a půl roku čekala, až si ho odveze. A bylo mi jedno kam.

Napadlo mě, že bych známým mohla poslat maily:

Nevozte akvária

Nevozte staré časopisy - nečtu je

Nevozte sklenice na zavařování - už nic nezavařuju

Nevozte kolečkové brusle - už bruslit nehodlám

 

Až do odvolání nic nepřijímám !!!

 

 

Ale teď vážněji. Chci se  ještě jednou vrátit ke ,,starým " věcem. Nemyslím tím nepotřebné harampádí, ale věci, ke kterým máme nějaký citový vztah, které v nás vyvolávají nějaké emoce.

Říká se, že vzpomínky jsou rájem, ze kterého nás nikdo nemůže vyhnat. Ale ty vzpomínky nemusí být jen příjemné, nebo nostalgické. Mohou být i velmi nepříjemné a depresivní . Pokud bych vlastnila nějaký předmět, drobnost, dopis, cokoliv, co by mi tuto situaci připomínalo, měla bych se toho zbavit.

Proč ulpívat na minulosti, když nám nepřináší žádné potěšení nebo radost ? Není nám k ničemu a stává se pro nás spíš balvanem . Vzpomínku nevymažeme, ale můžeme se zbavit předmětu, který nám jí vyvolává a znásobuje. Tím i vzpomínka na nějakou nepříjemnou situaci sice nezmizí úplně, ale slábne a můžeme s ní potom různě pracovat, aby nás už později nechávala v klidu a bez emocí.

Držím palce všem, kteří možná teď něco podobného řeší.



 

 

 

 

 

 

 


Autor: Eva Schneiderová | sobota 9.5.2009 8:35 | karma článku: 14,21 | přečteno: 1283x
  • Další články autora

Eva Schneiderová

Houslista

Cestování do práce nemusí být jen nudné a otravné. Ale i na něm si můžeme najít něco příjemného a zajímavého. Například setkávání s různými lidmi a situacemi. Máme - li štěstí, může nás mnoho takových setkání obohatit. Vlastně... obohatí nás pokaždé, i kdybychom byli okradeni. Minimálně o další zkušenost.

9.4.2011 v 21:10 | Karma: 14,76 | Přečteno: 1292x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Poslední uzdravení

Zítra dopoledne mě čeká pohřeb kamarádky. Asi mi to pořád nedochází. Vždyť před 14 dny jsem u ní pila své oblíbené kafíčko a tolik jsme se nasmály...

17.2.2011 v 20:11 | Karma: 20,51 | Přečteno: 1731x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Linka důvěry nanečisto

Bylo poledne a žaludek se mi začal ozývat. Ani jsem neřešila jestli si dám teplé jídlo, nebo zeleninový salát, jenom aby to bylo rychle. Nechala jsem všechno ležet a spěchala do jídelny. Už jsem měla ruku na klice, když v tom začal neodbytně zvonit telefon. Ach jo. Věděla jsem, že se vrátím a sluchátko zvednu. Natolik už se znám.

9.2.2011 v 11:04 | Karma: 16,58 | Přečteno: 1402x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Manipulátorem snadno a rychle

Kdo z nás může říct, že nikdy nebyl nikým manipulován a nikdy nikým nemanipuloval? Už jako malinkatí človíčkové dokážeme manipulovat velikými dospěláky. Zrovna tak jako životem protřelí a zkušení lidé se lehce můžeme stát obětí manipulátora. Občas nevíme, jak z toho ven a někdy zase nevíme, jestli vůbec ven chceme. Jsem přesvědčená, že je to vždycky jen o nás.

30.1.2011 v 20:58 | Karma: 16,35 | Přečteno: 1470x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Po stopách kocoura Mikeše

Tak po více než roce si balím batoh, abych si trochu protáhla svoje zlenivělé tělo a hlavně abych se po dlouhé době setkala s některými svými přáteli - Hrošími poutníky.

1.5.2010 v 0:09 | Karma: 8,61 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1375x
Jsem žena, která teprve nedávno začala hledat a objevovat. Ale pokud budu hledat stále jen ,,někde" a ne v sobě, nikdy nic nenaleznu. Tak to se snad nestane.
Evík

Seznam rubrik