Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z deníku závisláka - 2

Existuje mnoho závislostí a já jsem zrovna dostala  do vínku přidělenou závislost na kouření. A protože dnes už vím, že nic se neděje náhodou, pátrala jsem po tom, co mě tato závislost měla naučit. Jakou lekci jsem měla dostat...

Závislost na cigaretě vystřídala závislost na jídle. Měla jsem šílený hlad. Tak jsem jedla a jedla a potom jsem žrala a žrala. A při tom jsem brečela. Nad tím, jak jsem tlustá, jak je ten svět nespravedlivý, proč zrovna já musím tak trpět. Brečela jsem sama nad sebou.

S poslední cigaretou jsem přišla i o všechny přátele. Měla jsem pocit, že jsem na světě úplně sama. Izolovaná. Nekuřáky jsem neznala. Ke kuřákům jsem jít nemohla - záviděla bych jim. Bohužel ten pocit, že mě všichni opustili, to byl pouze můj pocit. Ve skutečnosti jsem se odvrátila od nich. Ale to jsem tenkrát nevnímala.

Moje rodina byla nadšená, jaká jsem šikovná holka, že jsem přestala kouřit. Nemohli vidět do mého nitra a já jsem  o tom nemluvila. Začalo se mi paradoxně špatně dýchat. No, jakpak by ne ? Tahat takovou zátěž v podobě sádla...Dávno jsem nedopnula ani kalhoty, ani sukni, připadala jsem si jako neforemná hrouda tuku, ze které koukají dvě smutné oči. Nedokázala jsem si představit, že bych měla umřít  a nikdy, nikdy  už si nezapálit. Už jsem slevila. Nemusela bych mít ani Spartu, ani Petru. Vzpomínala jsem, jak jsme jako  puberťáci kouřili ,, cigára" z bezinek. Štípaly do jazyka jako čert. Už si nedokážu přesně vybavit ten okamžik, kdy jsem se konečně rozhodla. Rozhodla jsem se, že už to takhle dál nevydržím. Že začnu zase kouřit.

Okamžitě jsem pookřála. Jenom tou myšlenkou !!!  Jenom tím rozhodnutím !!!  Byla sobota a já  jsem byla sama doma. V okamžiku mého rozhodnutí jsem začala hledat cigaretu. Kdo z  vás  kouří, tak si určitě vybaví chvilku,

kdy mu dojdou cigarety, nebo neškrtá zapalovač, nebo najde v karabičce poslední vypálenou sirku. Tak v tomhle stádiu jsem právě byla. Začala jsem  usilovně prohledávat všemožné skrýše. Začala jsem šacovat kapsy. Byla jsem tou touhou tak posedlá, že jsem pro jistotu šla prohledat zimní bundy. A to i manželovu, který nekouřil už 15 let !!!

Nakonec jsem udělala to nejjednodušší. Zavolala jsem mojí kamarádce ať postaví na kafe, že za 10 minut jsem u ní. Kafe už bylo na stole, cigarety také a Ivana mě přivítala slovy: ,, No to je dost ! Už jsem se na tebe nemohla dívat. Už jsi to nebyla ty. Nebyla s tebou žádná legrace. Tak už si konečně zapal!."

Na ta slova jsem čekala. Motala se mi hlava jako blázen, ale ráda jsem to překonala. Byl to konec mého utrpení.


 

Autor: Eva Schneiderová | středa 29.4.2009 21:22 | karma článku: 14,72 | přečteno: 1160x
  • Další články autora

Eva Schneiderová

Houslista

Cestování do práce nemusí být jen nudné a otravné. Ale i na něm si můžeme najít něco příjemného a zajímavého. Například setkávání s různými lidmi a situacemi. Máme - li štěstí, může nás mnoho takových setkání obohatit. Vlastně... obohatí nás pokaždé, i kdybychom byli okradeni. Minimálně o další zkušenost.

9.4.2011 v 21:10 | Karma: 14,76 | Přečteno: 1292x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Poslední uzdravení

Zítra dopoledne mě čeká pohřeb kamarádky. Asi mi to pořád nedochází. Vždyť před 14 dny jsem u ní pila své oblíbené kafíčko a tolik jsme se nasmály...

17.2.2011 v 20:11 | Karma: 20,51 | Přečteno: 1731x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Linka důvěry nanečisto

Bylo poledne a žaludek se mi začal ozývat. Ani jsem neřešila jestli si dám teplé jídlo, nebo zeleninový salát, jenom aby to bylo rychle. Nechala jsem všechno ležet a spěchala do jídelny. Už jsem měla ruku na klice, když v tom začal neodbytně zvonit telefon. Ach jo. Věděla jsem, že se vrátím a sluchátko zvednu. Natolik už se znám.

9.2.2011 v 11:04 | Karma: 16,58 | Přečteno: 1402x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Manipulátorem snadno a rychle

Kdo z nás může říct, že nikdy nebyl nikým manipulován a nikdy nikým nemanipuloval? Už jako malinkatí človíčkové dokážeme manipulovat velikými dospěláky. Zrovna tak jako životem protřelí a zkušení lidé se lehce můžeme stát obětí manipulátora. Občas nevíme, jak z toho ven a někdy zase nevíme, jestli vůbec ven chceme. Jsem přesvědčená, že je to vždycky jen o nás.

30.1.2011 v 20:58 | Karma: 16,35 | Přečteno: 1470x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Po stopách kocoura Mikeše

Tak po více než roce si balím batoh, abych si trochu protáhla svoje zlenivělé tělo a hlavně abych se po dlouhé době setkala s některými svými přáteli - Hrošími poutníky.

1.5.2010 v 0:09 | Karma: 8,61 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1375x
Jsem žena, která teprve nedávno začala hledat a objevovat. Ale pokud budu hledat stále jen ,,někde" a ne v sobě, nikdy nic nenaleznu. Tak to se snad nestane.
Evík

Seznam rubrik