Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z deníku závisláka - 1

Byli jste někdy na něčem  a  nebo na někom závislí ?  Pokoušeli jste se své závislosti zbavit ? A s jakým úspěchem ?  Závislost nás vždycky  omezuje.  Zdroj závislosti nám přináší, úlevu, adrenalin, krásný pocit  a nebo třeba rituál. Ale  běda, když pramen vyschne. Stáváme se popudliví, nervózní, protivní, někdy agresivní a v lepším případě smutní.

Vnímám každou závislost, jako útěk někam. Touhu někam patřit, vyrovnat se někomu. Jasně že v sedmnácti, kdy jsem začala kouřit jsem si neuvědomovala žádné důsledky. Naopak. Byla jsem v partě spolužáků, kuřáků.....Cigareta, ta smradlavá bílá tyčinka mi dodávala na důležitosti, dodávala mi sebevědomí, připadala jsem si velice dospělá.

Postupem času jsem bohužel zjistila, že ta moje kouzelná, bílá berlička, o kterou jsem se stále opírala, mi už přestala dávno chutnat a  dodávat sebevědomí. S cigaretou jsem se oddávala svým myšlenkám, svým pochybnostem a křivdám, o kterých jsem byla přesvědčená, ža na mě byly spáchány. Tu berličku jsem používala 20 let a pak jsem  si řekla, že zkusím přestat. Bohužel, už to slovo ,,zkusím" mě mohlo varovat, říct mi, že k tomu rozhodnutí jsem byla donucena sama sebou. A já v podvědomí věděla, že přestat nechci.  Člověk neumí dělat to, co sám  nechce. Nejde to vymodlit. Nedá se s tím dělat nic. Jen trpět jako kůň a já jsem trpěla. 

Za pár dní  jsem ve schránce našla leták: Chcete se zbavit své závislosti ? Pomocí jehličky vás zbavíme kouření. Podmínkou je, že 18 hodin před tím si nezapálíte !!!

Tak jsem zase začala trpět. 18 hodin !!! Celou dobu jsem sledovala hodiny, kdy už to konečně bude a já budu vysvobozená. Hodina H nastala. Vracela jsem se domů, plná euforie a nadšení, že je ze mě nekuřák a já ušetřím 9 korun za krabku. Blížila jsem se k domovu. Jsem u vrátek, hledám klíče a můj pohled sklouzl na chodník. Přesně před naším domem byla nová, nenačatá krabička Peter. No, neseberte jí, když 20 let kouříte a nekuřák jste sotva hodinku....!!! Tak jsem znovu začala. Byla to nádhera. Hned jsem si k tomu udělala pořádného turka a byla jsem na chvilku zase šťastná.

Po čase přišla kolegyně s tím, že by mi pomohla hypnóza. Že všem jejím známým pomohla. Opět jsem se chytila stébla jako tonoucí. Rozjela jsem se na nábřeží do Prahy. Bláhově jsem se domnívala, že po hypnóze nebudu vůbec vědět o tom, že jsem kdy kouřila. Každý, kdo tam byl - přestal. Když jsem opuštěla ,,ordinaci ", v  první chvíli mě napadlo, že najdu nějakou lavičku, sednu si a v klidu si konečně zapálím. Pak jsem si vzpomněla na 500 korun, které jsem zaplatila a řekla jsem si, že vydržím. Aspoň do té doby, než se mi ,,vrátí "  to pětikilo zpět.

Vydržela jsem rok. Za rok jsem přibrala 20 kilo. Přestala jsem pít kafe. Přestala jsem se stýkat s kamarády. Přestala jsem s kýmkoliv komunikovat. Moc jsem si přála umřít .

Ano, už tenkrát jsem věděla, že to nedokážu. Byla otázka času, kdy to vzdám. Bylo to totální selhání. Víc prohrát už jsem nemohla.

 

 

Autor: Eva Schneiderová | úterý 28.4.2009 22:36 | karma článku: 17,57 | přečteno: 1662x
  • Další články autora

Eva Schneiderová

Houslista

Cestování do práce nemusí být jen nudné a otravné. Ale i na něm si můžeme najít něco příjemného a zajímavého. Například setkávání s různými lidmi a situacemi. Máme - li štěstí, může nás mnoho takových setkání obohatit. Vlastně... obohatí nás pokaždé, i kdybychom byli okradeni. Minimálně o další zkušenost.

9.4.2011 v 21:10 | Karma: 14,76 | Přečteno: 1292x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Poslední uzdravení

Zítra dopoledne mě čeká pohřeb kamarádky. Asi mi to pořád nedochází. Vždyť před 14 dny jsem u ní pila své oblíbené kafíčko a tolik jsme se nasmály...

17.2.2011 v 20:11 | Karma: 20,51 | Přečteno: 1731x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Linka důvěry nanečisto

Bylo poledne a žaludek se mi začal ozývat. Ani jsem neřešila jestli si dám teplé jídlo, nebo zeleninový salát, jenom aby to bylo rychle. Nechala jsem všechno ležet a spěchala do jídelny. Už jsem měla ruku na klice, když v tom začal neodbytně zvonit telefon. Ach jo. Věděla jsem, že se vrátím a sluchátko zvednu. Natolik už se znám.

9.2.2011 v 11:04 | Karma: 16,58 | Přečteno: 1402x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Manipulátorem snadno a rychle

Kdo z nás může říct, že nikdy nebyl nikým manipulován a nikdy nikým nemanipuloval? Už jako malinkatí človíčkové dokážeme manipulovat velikými dospěláky. Zrovna tak jako životem protřelí a zkušení lidé se lehce můžeme stát obětí manipulátora. Občas nevíme, jak z toho ven a někdy zase nevíme, jestli vůbec ven chceme. Jsem přesvědčená, že je to vždycky jen o nás.

30.1.2011 v 20:58 | Karma: 16,35 | Přečteno: 1470x | Diskuse| Ostatní

Eva Schneiderová

Po stopách kocoura Mikeše

Tak po více než roce si balím batoh, abych si trochu protáhla svoje zlenivělé tělo a hlavně abych se po dlouhé době setkala s některými svými přáteli - Hrošími poutníky.

1.5.2010 v 0:09 | Karma: 8,61 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1375x
Jsem žena, která teprve nedávno začala hledat a objevovat. Ale pokud budu hledat stále jen ,,někde" a ne v sobě, nikdy nic nenaleznu. Tak to se snad nestane.
Evík

Seznam rubrik